mandag 13. mai 2013

Prefleksjon punkt 1 og 2a



1. Oppgaven vi ble tildelt var en fri-plattform oppgave som vi skal bruke hele 5 uker på å utføre. Denne oppgaven kunne gjøres individuelt eller i grupper, og den skulle være om MK på Vågen vgs. Mulighetene vi fikk i denne oppgaven var å kunne fordype oss i et fagfelt/plattform som man føler passer best for oss selv, for målgruppen og for det vi ønsker å kommunisere.

Oppgaven gikk ut på å lage et medieprodukt som skal promotere og/eller informere om det å vøre elev ved Vågen vgs. Dette skal enten

1. Vise hvordan jeg/vi opplever det å være elev på MK på Vågen.
2. Gir ungdomsskoleelever en orientering om hva de vil lære som elev på MK Vågen.
3. Lage et produkt som lærer dem noe de vil få brukt for som elev på MK på Vågen.

 Vi fikk valgene mellom å arbeide med foto, film, grafisk, lyd eller en kombinasjon av dem. Det kunne være å lage en fotoserie, et journalistisk produkt, en tegneserie, en brosjyre, en digital historie, en tutorial i programvare, en dokumentar eller en stemningsrapport fra MK på Vågen vgs.

Jeg har tenkt å lage en video der jeg viser prosessen fra idé til ferdig produkt. Videoen skal vise hvordan det er å ha foto og bilderedigering på MK. Det jeg skal bruke for å vise det er at jeg skal ha en photoshoot og filme hvordan en photoshoot er ”backstage”. Ferdigproduktet skal være en reklame for parfyme. Videoen skal avslutte med at det ferdige reklame bildet viser i et motemagasin som leses av en person på en café.

2a. Målgruppen for videoen min er jo da personer i 9.klasse-10.klasse som skal se hva som kan gjøres på MK og bli inspirert til å kanskje velge MK som utdanningsvalg når de skal begynne på videregående. Men jeg vil også at denne videoen skal appellere for voksne folk, slik at de også kan se hva vi gjør.

Budskapet jeg vil vise i min video er hvor mange muligheter det er på MK. Jeg vil få fram at det er spennende, lærerikt og veldig interessant. For å få fram budskapet vil jeg ha oppmuntrende og glad sang i videoen min. Jeg vil skape bra stemning i videoen og gjøre slik den ikke blir langtrukken og kjedelig å se på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar